Jumaat, 21 Januari 2011

Dilema Berakhir..

Akhirnya beban yang ku tanggung sudah pun berakhir pada minggu lepas..Al-kisahnya saya dipertanggungjawabkan oleh pensyarah dan rakan2 untuk menguruskan satu Program Lawatan ke Indonesia pada tahun ini yang mana kami dijangka akan menaiki kapal terbang Syarikat Air Asia dan akan pergi ke Acheh atau Jakarta..Setelah bersilih ganti tarikh sebenar kami akan berlepas, keputusan muktamad telah memutuskan pada akhir tahun ini iaitu sekitar bulan 12 program ini dapat direalisasikan dengan memilih destinasi Acheh untuk tempat yang akan dilawati..




Pada mulanya saya telah pun bersetuju untuk menguruskan serta mengikuti program ini..Akan tetapi disebabkan faktor masa, maka saya terpaksa memberitahu pensyarah bahawa saya tidak dapat menyertainya..Alasan?? Banyak sebenarnya..Lebih2 lagi faktor kewangan..Kebiasaannya, guru baru yang akan di"posting" di serata Malaysia tidak akan mendapat elaun lebih kurang 3 bulan..Lepas tu barulah dapat merasa gaji pertama yang diberi "selonggok" terus..Atas alasan itu sebenarnya saya menolak untuk pergi ke Indonesia..Yela..kos pun mencecah ratusan ringgit..Memang saya akui saya begitu teringin pergi ke luar negara, teringin menaiki kapal terbang..tetapi apakan daya, ia dijadualkan berlangsung pada hujung tahun ini..so, kena la jugak berjimat untuk kesenangan di masa hadapan..Ada juga faktor lain sebenarnya kenapa saya tak mahu pergi..Biasanya pada waktu cuti akhir tahun, saya banyak menghabiskan masa bersama keluarga dan rakan2 lama..Insyaallah juga pada hujung tahun ni saya ingin mencari guru agama bagi mempelajari ilmu agama..lebih2 lagi ilmu berkaitan akidah..nak memantapkan lagi diri ini dalam ilmu tersebut..atas sebab tu juga sebenarnya saya berat hati nak pergi Indon..






Sebagai seorang manusia biasa, saya hanya mampu merancang aktiviti2 yang akan dilakukan di kala cuti sekolah tetapi Allah SWT yang menentukan segala2 nya..Dia Maha Mengetahui tentang apa yang terjadi pada masa akan datang melibatkan semua makhluk ciptaan-Nya yang bernama manusia merangkumi rezeki, ajal dan jodoh..Ehem2..Jodoh?? Begitu mengharapkan insan yang solehah untuk membimbing diri ini ke jalan yang diredhai-Nya..InsyaAllah..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Lagu


Berlin - Instrumental Mp3
Mp3-Codes.com
Related Posts with Thumbnails